CRM külső szolgáltatásként

By 2007, March 13Hírek

A hazai vállalatvezetők jelentős része még nem is hallott arról, hogy egy ügyfélmenedzsment (CRM) rendszert nem feltétlenül kell „házon belül” bevezetni és üzemeltetni. Pedig ha megismerhetnék a megvalósítás hátterét, meggyőződhetnének a működés garanciáiról és a megoldás gazdasági előnyeiről – állítja László János a HostLogic CRM-üzletágának vezetője.

Minden cégnél egyedileg kell megítélni, hogy a vállalaton belüli üzemeltetés, vagy egy külső szolgáltatónál futtatott rendszer az előnyösebb. A CRM bevezetés és üzemeltetés egy szűk, nagyvállalati rétegnek megérheti házon belül, de a nagy többség jobban jár a külső szolgáltatóval, mivel az így megoldott CRM bevezetések nem csak olcsóbbak, de lényegesen gyorsabbak is – mondta László János, az SAP egyik legnagyobb, Gold fokozatú partnerének, a HostLogic Kft. CRM-üzletágának vezetője.

A külső szolgáltatás mellett szól, hogy pontosan tervezhető. Az informatikai beruházás a cégek többsége számára igazi „mumus”. Félnek tőle a bevezetéskor a gyakori költségtúllépés és az elhúzódó projektek miatt. Egy szolgáltató azonban ezt semmiképpen sem engedheti meg magának: a külsős cég számára a munka befejezésének elhúzódása pénzügyi kockázatot jelent, már csak üzemeltetési díjainak kiesése miatt is.

A cikk teljes tartalma a Computerworld 2007. március 13-i számának 16.oldalán érhető el.

Leave a Reply