A közgazdász számára kihívás a piaci stratégia megalapozása

By May 22, 2001Hírek

Amikor az informatikai alkalmazásszolgáltatással foglalkozó cég értékesítési- és marketingügyeinek irányítását átvette, a közgazdász eddigi pályafutása csúcsán érezte magát. Valódi kihívást jelentett, mert ma Magyarországon minőségi szakemberek áramlanak ebbe a szektorba. Egy reprezentatív szolgáltatástermék piaci bevezetéséhez az újszerű stratégia kidolgozása olyan feladat, amely megdobogtatja a szakember szívét.

Molnár Attila egy, az informatika egyik legújabb irányával, az alkalmazásszolgáltatással (közhasználatú angol elnevezése: ASP) foglalkozó vállalat értékesítési és marketingmenedzsere. Az ASP-k szolgáltatásaikat saját hardverparkjukon üzemeltetett alkalmazások formájában szállítják.

Egy adott alkalmazás segítségével nemcsak egy dedikált ügyfelet tudnak kiszolgálni, hanem lehetőségük nyílik számos ügyfél számára ugyanazt az alkalmazást egyidejűleg is elérhetővé tenni. Molnár Attila közgazdasági tanulmányait Budapesten, Mannheimben és Passauban végezte. Lapunknak elmondta: mint oly sokan sorstársai közül, ő is belekóstolt már az egyetemi évek alatt a gyakorlati közgazdálkodásba, így először egy internetes tartalomfejlesztő céghez került, majd egy multinacionális biztosító marketingosztályán próbálta ki képességeit. Továbblépése ezután a tanácsadási szférába vezetett, ahol értékesítési és marketingtanácsadóként megfordult több üzletágban is, például a magánegészségügy, az oktatás, az informatika területén. Jelenleg a HostLogic Kft.-nél végzi a cég értékesítési- és marketingfeladatait, ami szerinte eddigi pályafutása csúcsát jelenti – a marketing-szakma és a választott üzletág tekintetében egyaránt.

A HostLogic Kft. informatikai alkalmazásszolgáltatóként is is-mert, tehát ASP-tevékenysége jelentős; hiszen elsőként alakult meg ezen a területen. Lapunkat érdekelte, milyen feladatok elé állítja a marketingest a kínált szolgáltatás újszerűsége, illetve vállalatának vezető pozíciója?

Molnár Attila kifejtette, hogy az informatika ezen területén munkát vállalni számára valódi kihívást jelentett. Magyarországon a kifejezetten minőségi szakemberek átáramlása az ASP-szektorba pár éve elkezdődött. Egy piaci bevezetésre váró reprezentatív szolgáltatástermék újszerű stratégia kidolgozását igényelte és igényli ma is. Az újdonságból eredő kihívás szakmai izgalmat okozott, valóban megdobogtatta a szívét. Mivel a HostLogic a piacon elsőként lépett színre az alkalmazásszolgáltatás modelljével, így egyértelmű volt, hogy egy diktáló piaci pozíciót felvéve kell marketingelni, ami hazánkban, a nemzetközi trendekkel tűzdelt piacokon ritka lehetőségnek számít.

Molnár Attila szerint az általános ismérvek között, amelyekkel egy eredményes marketingesnek mindenképp rendelkeznie kell, az első egy jó iskola; egy olyan oktatási intézmény, amely a mutatós bizonyítvány mellett szakmai és emberi hátteret is adhat. Tapasztalata szerint közel sem mindegy, hogy a hozott képességeket mely stúdium fejlesztette tovább, sot a munkaerőpiac is érzékeny e tekintetben. A nyelvtudás, a számítástechnikai ismeretek, a jó kommunikációs készség megléte már kötelező, de az ilyen tudásban elért elért színvonal erőteljesen megkülönbözteti egymástól a szakembereket. Az internetes technológia elsajátítása szintén versenyelőnyt jelent. Személyiségjegyek tekintetében meggyőződése, hogy nincs mágikus recept: azok a szakemberek érvényesülnek a szakmában, akik egyéniséget sugároznak. Nincs ez másként a hétköznapi életben sem: az ember akkor érez képességet a feladatok megoldásához, ha nem erőltet magára “üzleti kliséket”.

Középtávú karrierjét illetően Molnár Attila elmondta: mindig is a lehetőség vezérelte, így terveket szerinte csak keretekben érdemes alkotni. Az ő kerete: az értékesítés és a marketing, a mindig kreatív feladatok, a prosperáló üzletág, az egyéniséggel rendelkező kollégák.

Magyar Hírlap, Karrier
Trkala Miklós

Leave a Reply