HostLogic: külön utakon az SAP világában

By 2006, June 20Uncategorized

A HostLogic árbevételének jelentős részét, mintegy háromnegyedét produkálja az ERP-üzletág, amellett a cég a közelmúltban humánerőforrás- és ügyfélkapcsolat-kezelési megoldást is kifejlesztett a középvállalatok számára.

Interjú

Terminal – Miért díjazta az SAP önöket most Platina Partner elismeréssel?

Fárizs Péter – A hazai középvállalatok részéről jelentős az igény a komolyabb vállalatirányítási rendszerek iránt, így az SAP után is sok cég áhítozik, azonban nehezen tudja megfizetni.
Kidolgoztunk számukra több, szolgáltatási formában igénybe vehető megoldást, amely épp ezt a problémát hidalja át. További kiegészítő lehetőséget jelentett az eu-s források bevonása.
Ezek révén a HostLogic-nak évek óta a legtöbb új megbízást sikerül elnyernie, és a legtöbb licencet is a cégtől vásárolják az ügyfelek. Ezt a teljesítményt díjazta az SAP a Platina Partner minősítéssel.

Terminal – Az SAP-bevezetéseket végző cégek közül Önök jelentosen kilógnak a sorból. Saját verziókat készítettek a szoftverből, és Magyarországon egyedül Önök kínálják szolgáltatás formájában a rendszert. Hogyan döntötték el, hogy az SAP világában ennyire külön utakon járjanak?

Fárizs Péter – A HostLogic egy amerikai holding része volt – ma már kizárólag magyar tulajdonban van –, így a nyugat-európai és amerikai SAP-bevezetések során rengeteg tapasztalatot gyűjthettünk. Ekkor láthattuk azt is, hogy a hagyományos bevezetéseknek mennyivel nagyobb költségei vannak a szolgáltatási formával szemben. Az amerikai anyavállalat által képviselt koncepció szerencsésen találkozott az akkori és az azóta bebizonyosodott piaci trenddel. A magyarországi középvállalatok is hamar belátják, számukra is ez a megoldás a legoptimálisabb.

Terminal – Miben jók a magyar szakemberek, hogy külföldi projektekhez is a cég munkatársait hívják?

Fárizs Péter – A már említett nyugati tapasztalatok és nyelvtudás mellett a külföldi megbízók az üzleti megközelítést értékelik bennünk és természetesen némi árelőnyt is kapnak. Más kelet-európai országhoz képest Magyarország sokkal több, jól képzett SAP-szakemberrel rendelkezik, hiszen az SAP különböző formában már a 80-as évek végétől jelen van Magyarországon.

Terminal – Mit keres, milyen tipikus igényekkel lép fel ma egy cég, amikor SAP, vagy bármely más vállalatirányítási rendszer bevezetésén gondolkodik?

Fárizs Péter – A cégek részéről egy új szemléletmódot tapasztalunk az elmúlt egy évben. Gondolkodásuk az alapvető ERP-rendszerektől kezd elmozdulni egy sokkal komplexebb megközelítés felé. Utóbbi ügyfeleink is a szuken vett vállalatirányítási rendszeren kívül például HR és CRM modulokkal kiegészített megoldást kért. Látható, hogy a piaci verseny a középvállalatoknál is egyre erősebb, ezért az emberi erőforrás kezelése, ügyfelek kiértékelése, szerviztevékenység precíz lekezelése egyre fontosabbá válik.

Terminal – Kemény verseny zajlik a fogyasztókért a középvállalatok körében. Azt állította, emiatt kell ezeknek a cégeknek az Önök Smart CRM-rendszere. Megoldhatja ezt a problémát egy szoftvermegoldás alkalmazása?

Fárizs Péter – Nyilván egy informatikai megoldás önmagában soha sem lehet a siker záloga, de jelentősen hozzájárulhat annak eléréséhez – s ha lehetek elfogult, akkor szerintem nélkülözhetetlen hozzá. Ma már minden cég arra törekszik, hogy egyetlen üzleti lehetőség se maradjon kihasználatlanul, amelyhez a CRM-rendszer elengedhetetlen. Hogyan lenne képes másként például az ügyfelek szegmentációjára és egyéb professzionális üzleti módszer alkalmazására? A középvállalatoknak persze kevesebb a pénze, ezért számukra standardizált, gyors bevezetésű megoldások jöhetnek csak szóba. A Smart CRM template-ünk szintén egy előkészített megoldás, ugyanaz a szemléletmód, mint a többi optimalizált termékünknél. Egy SAP-alapú ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerrel egy középvállalat igen eredményesen szerepelhet a piacon.

Terminal – És mekkora hazánkban a HR-rendszerek iránti igény?

Fárizs Péter – Három részterület miatt egyre erősebb. A bérszámfejtés mellett egyre inkább a szervezetfejlesztésre, karrier- és oktatásmenedzsmentre (az ehhez kapcsolódó e-learningre) keresik a megoldásokat a cégek.

Terminal – Milyen hosszú egy átlagos kkv-s projekt?

Fárizs Péter – Átfutása 3-6 hónap. Függ a cég informatikai kultúrájától, a folyamatok bonyolultságától, illetve a logisztikai, gyártási modulok bevezetésének nagyobb időigényességétől.

Terminal – Milyen vezetői döntéstámogató rendszer vagy modul van a Hostlogic által bevezetett megoldásokban, amivel információt lehet kinyerni? Ha nincs, mit ajánlanak hozzá?

Fárizs Péter – Az SAP riportstruktúrája igen erős, ezt minden bevezetéshez adjuk. Ennek egyik formája a weben elérhető információs rendszer a pénzügy, számvitel, logisztika kérdéseire. Ha ez valakinek nem lenne elegendő, akkor ott van az SAP adattárháza a Business Warehouse, amely egy magasabb szintű adatszolgáltatási és tervezési rendszert biztosít. Ennek középvállalatok számára kialakított verzióján most dolgozunk, s egy pilot projektünk is zajlik.

Terminál

Leave a Reply