Karrier - interjú

By April 2, 2002Hírek

Molnár Attila – a HostLogic Kft. Business Development Managere

Molnár Attila – a HostLogic Kft. Business Development Managere

Adatok
Születési hely: Budapest
Végzettség: közgazdász (BKÁE, Universität Mannheim, Universität Passau)
Nyelvismeret: angol, német
Jelenlegi munkahely: HostLogic Számítástechnikai Kft.
Pozíció: Business Development Manager
Család, gyermekek: gyönyörű menyasszony
Hobby: Fly fishing, barátok

Karrier Magazin: Molnár úr, Ön egy, az informatika egyik legújabb irányával, az ASP-vel foglalkozó vállalat értékesítési és marketing menedzsere. Hogyan került erre a területre?
Molnár Attila: Mint oly sokan a “sorstársaim” közül, én is már az egyetemi évek alatt belekóstoltam a gyakorlati közgazdálkodásba, így először egy internetes tartalomfejlesztő céghez kerültem, majd egy multinacionális biztosító marketingosztályán próbáltam ki önmagam. Továbblépésem ezután a tanácsadási szférába vezetett, ahol értékesítési és marketing tanácsadóként volt szerencsém megfordulni több üzletágban is, mint például a magán-egészségügy, oktatás, informatika területén. Jelenleg a HostLogic Kft.-nél végzem a cég értékesítési és marketing feladatait, ami azt gondolom, eddigi pályafutásom csúcsát jelenti egyrészt a marketing szakma, másrészt a választott üzletág tekintetében egyaránt.

Karrier Magazin: A HostLogic Kft. ASP szolgáltatóként ismert a piacon, méghozzá az elsőként alakult szolgáltatóként. Milyen feladatok elé állítja Önt, mint marketingest, a kínált szolgáltatás újszerűsége, illetve vállalatának vezető pozíciója?
Molnár Attila: Az informatika ezen területén munkát vállalni számomra több kihívást is jelentett. Egyrészt az informatika s&m “ellátottsága” ma Magyarországon kifejezetten fókuszpontban van, mivel a minőségi szakemberek átáramlása ebbe a szektorba egy pár éve elkezdődött. Másrészt az ASP, mint egy reprezentatív piaci bevezetésre váró szolgáltatás-termék újszerű és komoly utánagondolást igénylő stratégia kidolgozását igényelte és igényli ma is. Az újdonságból eredő kihívás igen is “megdobogtatta a szívemet”. Mivel a HostLogic a piacon elsőként lépett színre az alkalmazás-szolgáltatás modelljével, így egyértelmű volt, hogy egy diktáló piaci pozíciót felvéve kell marketingelnie, ami valljuk be, hazánkban a nemzetközi trendekkel tűzdelt piacokon ritka lehetőségnek számít.

Karrier Magazin: Molnár Úr, mit gondol, melyek azok az általános kvalitások, amellyel egy eredményes marketingesnek mindenképpen rendelkeznie kell?
Molnár Attila: Mindenek előtt egy jó iskola, ami meggyőződésem, hogy a jól festő bizonyítvány mellett szakmai és netán emberi hátteret is adhat. Tapasztalatom szerint közel sem mindegy, hogy a hozott képességeket mely stúdium fejlesztette tovább, sőt a munkaerő piac is érzékeny e tekintetben. A nyelvtudás, a számítástechnikai ismeretek, a jó kommunikációs készség megléte már nem, szintje azonban annál inkább szegmentálja a szakembereket. Az internetes technológia elsajátítása szintén versenyelőnyt jelent. Személyiségjegyek tekintetében meggyőződésem, hogy nincs mágikus recept, azon szakemberek érvényesülnek a szakmánkban, akik egyéniséget sugároznak. Azt gondolom nincs ez máshogy a hétköznapokban sem, így úgy mint mások, én is akkor érzem jól magam a bőrömben, ha nem erőltetek magamra “üzleti kliséket”.

Karrier Magazin: Molnár úr, milyen elképzelése van középtávú karrierjét illetően?
Molnár Attila: Mindig is a lehetőség vezérelt, így terveket szerintem csak keretekben érdemes alkotni. Az én kereteim: elsősorban az értékesítés és a marketing, a mindig kreatív feladatok, prosperáló üzletág, egyéniséggel rendelkező kollégák.

sm.karrier.hu

Leave a Reply