Üzleti modellek a közszférának is

By 2006, May 23Hírek

A HostLogic Kft. harminc százalékos növekedéssel egymilliárd forintos árbevételt ért el tavaly, adózás utáni nyeresége meghaladta a 100 millió forintot. Az SAP vállalatirányítási rendszerbevezetéssel és tanácsadással foglalkozó informatikai cég a közelmúltban humánerőforrás és ügyfélkapcsolat-kezelési megoldást fejlesztett ki a kis- és középvállalatok számára. A vállalat nemzetközi projekteken is dolgozó szakemberei szerint a hazai közszféra jelentős lemaradásban van az üzleti életben bevált modellek hasznosítása terén, ezért egy harmadik fejlesztésen is dolgoznak, amely az önkormányzatok gazdálkodásának hatékonyabbá tételét szolgálja.

A vállalat 2001 óta minden évben hasonló mértékű, 30 százalékos növekedést ért el, és ugyanezt tervezzük az idei évre is – mondta Fárizs Péter, a HostLogic kereskedelmi és marketing igazgatója. A hazai kis- és középvállalatok körében jelentős sikereket ért el a cég SAP-alapú fejlesztése (Smart Enterprise), amely a bevétel 60 százalékát produkálja. Az idei terv megvalósításában már a két új üzletág is jelentős szerepet kap, mivel a kkv-szektor részéről jelentős az igény a számukra optimalizált, szolgáltatási formában igénybe vehető HR és CRM rendszerekre.

A kkv-k a gazdálkodásuk javításában két tényezőt tartanak fontosnak: teljes lefedettséget és iparági szaktudást igényelnek a vállalatirányítási rendszertől. Így ez a szegmens már Magyarországon is a komolyabb ERP-rendszerket igényli, azonban nehezen tudja megfizetni – mondta el Molnár Attila, az ERP-üzletág vezetője. A cég úgy igyekszik ezen segíteni, hogy ASP-keretében, hosszú távú konstrukcióban is hozzáférhetővé tette az SAP megoldáscsomagjait. Ezzel azon magyar vállalatok is hozzájuthatnak a működésüket támogató informatikai rendszerhez, amelyeknek nem lenne lehetősége annak megvételére. További lehetőséget jelenthet az eu-s források bevonása is.

A HostLogic júniusban készül el az önkormányzatok gazdálkodására hangolt SAP-csomaggal, így a cég már nemcsak a kis- és nagykereskedelmi cégeknek, a fogyasztási cikkek gyártóinak és a szolgáltatóknak kínál iparági megoldást, hanem a közigazgatásnak is. Tény, hogy az üzleti életben már bizonyított működési modelleket a hazai közszféra eddig kevéssé vette át. Az államigazgatás hatékonyabbá tételéhez az uniós források és a politikai szándék adhatnak lendületet, amelyhez a vállalatirányítási rendszerek jelentősen hozzá tudnak járulni – hangoztatja a szakértő. Csak ez biztosíthatja ugyanis azt a keretet, amellyel az elektronikus ügyintézés, költségoptimalizálás, takarékosság stb. megoldható.

Európában mind a gazdasági, mind a közszférában megfigyelhető, hogy a humánerőforrás-gazdálkodás területén úgynevezett HR-központosítás zajlik – mondta el Molnár György, a cég HR-üzletágának vezetője. Ennek több előnye van, rendkívül takarékos, hamarabb jutnak a szervezetek információkhoz, könnyebben lehet kimutatásokat, értékeléseket készíteni, az egyes egységeket nem terheli adminisztráció, stb. A HostLogic a Smart HR rendszert éppen azért fejlesztette ki, mert az SAP-ban megtalálható modulokra, mint például az e-learning vagy a központosított munkaerő-nyilvántartás, a közepes vállalatoknak és a közszférának is fokozottan szüksége van. Magyarországon a közigazgatás jelentős lemaradásban van itt is, például az oktatási intézményeknél, vagy önkormányzatoknál még régiószintű központ sincs, minden intézmény saját bérszámfejtést végez.

A magyarországi CRM-piac idén 10 milliárd forint körül alakul, s a piackutató intézetek szerint évente tíz százalékos növekedést produkál majd – mondta el László János, a cég CRM-üzletágának vezetője. A kis- és középvállalati szegmens ebből 30 százalékkal részesedik, amelynek remélhetőleg harmada lesz majd az, amelyik a HostLogic Smart CRM rendszerében látja a megoldást. Jelenleg három szegmensből, az autóipari és -kereskedelmi, az FMCG és a médiaágazatból mutatkozik igény. A médiapiacon a tartalom és a hirdetési felületek értékesítésében óriási a verseny, így itt különösen, de minden ágazatra igaz az a felfokozott törekvés, hogy egyetlen üzleti lehetőség se maradhasson kihasználatlanul. A vállalatok felismerték, az eladásban és a marketingben általában uralkodó káoszt rendbe kell tenni, amelyhez a CRM-rendszer lehet a kulcs.

Leave a Reply