Miben különbözik az SAP Commerce Cloud egy átlagos webáruháztól?
Az alábbi ábra szemlélteti, hogy a hagyományos webáruházak funkcionalitása korlátozott, azok már a mai igényeket sem tudják kielégíteni, és semmiképpen nem alkalmasak fokozódó piaci verseny által támasztott követelmények kielégítésére.
Aa SAP Commerce Cloud sikerének egyik kulcsa a vásárlókról nyújtott “360 fokos nézet”, melynek lényege, hogy a vásárlás, mint tranzakció helyett a vásárlót, annak viselkedését helyezi előtérbe, és az ehhez tartozó adatbázist, az erre épülő üzleti intelligenciát tekinti értéknek. Méghozzá azt a vásárlót, aki egyre informáltabb, tudatosabb: online tájékozódik, árakat hasonlít össze, értékeléseket olvas, miközben a branddel, termékkel számtalan érintkezési ponton (kereső, közösségi média, hírlevél stb.) és csatornán (tévé, mobiltelefon, táblagép, számítógép stb.) találkozik. Az SAP Commerce Cloud pedig képes mindezen érintkezési ponton ugyanazt az arculatot, minőséget, egységes felhasználói élményt mutatni: őket nem különbözteti meg, hanem összevonja egyetlen, úgynevezett omni-channel kiszolgálás alá.

Az SAP Commerce Cloud B2C kereskedelmi megoldás
Az ügyfelek többféle módon kommunikálnak a kiskereskedőkkel: online, telefonon, mobil eszközön keresztül, és az üzletben. Eközben a vásárlástól a megrendeléseken át a termék-visszaküldésig minden érintkezés során elvárják, hogy a kereskedő teljes mértékben ismerje a tranzakció részleteit, és késlekedés nélkül reagáljon a vevői igényekre.
A hatékony B2C kereskedelem kulcsa, hogy az ügyfelek elképesztően könnyen megtalálhatják, megismerhetik és megvásárolhatják a termékeket. A nyereséges B2C kereskedelem kulcsa az olyan rendszerekben van, amelyeket könnyű kezelni, és amelyek egyesítik az ügyfelek interakcióit és tranzakcióit bármilyen termékről, márkáról, földrajzi területről és kereskedelmi csatornáról van szó. Az SAP Commerce Cloud B2C Commerce mindkettőből a legjobbat nyújtja.
- Az átlagos megrendelési érték növelése személyre szabott termékválasztékkal, ajánlatokkal és promóciókkal.
- Személyre szabott és célzott tartalom nyújtása a fogyasztói magatartás, jellemzők, valamint a továbbfejlesztett ügyfél-szegmentáció alapján.
- A felhasználhatóság és a konverziós ráták növelése irányított keresés és navigáció, átlátható termék-összehasonlítások és dinamikus céloldalak révén
- A közösségi kereskedelmi funkció használata az ügyfelekkel való párbeszéd kialakítására, a forgalom ösztönzésére és a felülértékesítési lehetőségek létrehozására.
- A termékek bevezetésének felgyorsítása és a működési költségek csökkentése központosított, minden csatornára kiterjedő egységes tartalomkezeléssel.
- Forgalomnövelés integrált keresőmotor-optimalizálással.
- A termékleírások gazdagabbá tétele és vonzó ügyfél-interakciók létrehozása magas szintű digitális eszközkezeléssel.
- A hatékony, minden csatornára kiterjedő teljesítés megvalósítása a click-and-collect funkció, a részleges teljesítés, a többraktáros szállítás és a visszárukezelés révén.
- Lehetővé teszi további csatornák – úgy mint mobil, nyomtatott, call center stb. – bevezetését egyetlen platform részeként.
- Az integrált ügyfélszolgálat fokozza az ügyfél-elégedettséget és növeli az értékesítéseket.
- Webáruházak között legjobb skálázhatóság, rugalmasság és teljesítmény nagy mennyiséggel és sok tranzakcióval járó környezetben.
- Támogatja több áruház üzemeltetését egyetlen platformon a több-vállalkozás és többmárkás stratégiához.
- “Jövőbiztos” adaptálhatóság a rugalmasság és bővíthetőség révén.
Az SAP Commerce Cloud B2C kereskedelmi megoldás biztosítja a szervezetek számára szükséges képességeket a bevétel és jövedelmezőség növelésére napjaink összetett és rendkívül versengő világában.
Az SAP Commerce Cloud B2B kereskedelmi megoldás
A ma B2B szervezeteinek integrálniuk kell több üzleti modellt is – úgy mint B2B, B2C és B2B2C – és egy összetett ökoszisztémát, mely magában foglal sokfajta kereskedelmi partnert, forgalmazót, nagykereskedőt és viszonteladót. Az SAP Commerce Cloud rugalmas és bizonyított e-kereskedelmi megoldást kínál a B2B szervezeteknek, amely könnyen alkalmazkodik egyedi üzleti követelményekhez. Az SAP Commerce Cloud B2B kereskedelem modul az alábbi három fő területen terjeszti ki az SAP Commerce Cloud e-kereskedelmi megoldás funkcionalitását:
B2B Account Management
- Könnyen használható felület a B2B ügyfelek, felhasználói csoportok, felhasználók, költséghelyek és a keretek adminisztrációjához.
- Felhasználói szerepek és ezekhez rendelt különböző mértékű jogosultságok adminisztrációja (alkalmazott, jóváhagyó, menedzser, adminisztrátor, stb)
- Az egyes ügyfelekhez egyedileg kialkudott árak, terméklisták, katalógusok rendelhetőek választhatóan vagy az SAP Commerce Cloud platformon vagy pedig az ERP rendszeren keresztül.
- Értékesítési jelentés funkció: teljes forgalom, költséghelyre lebontott forgalom, költési keretek kihasználtsága a költési limithez viszonyítva.
